Knoll: Massimo & Lella Vignelli

Knoll: Massimo & Lella Vignelli

Základní text

Massimo a Lella Vignelliovi vystudovali architekturu a v roce 1960 založili kancelář Vignelli Office of Design and Architecture. V roce 1971 založili společnost Vignelli Associates, která se zaměřila na projekty, v nichž se uplatnil jejich talent v oblasti průmyslového, nábytkového a grafického designu. Do jejich rozmanitého portfolia patří práce na firemní identitě pro IBM, American Airlines a Bloomingdales, stejně jako značení pro newyorské metro a Washington.

V roce 1967 pověřil Bobby Cadwallader Massima Vignelliho vytvořením nového grafického programu pro společnost Knoll. Výsledné návrhy, založené převážně na mřížce, se staly základem pro všechny základní komunikační potřeby, včetně tiskovin, vizitek, samolepek, visaček, krabic, brožur a čtyřbarevných reklam pro odborné časopisy a publikace jako The New Yorker, Vogue a Fortune.

Design by Knoll: Massimo & Lella Vignelli


Design by Knoll: Massimo & Lella Vignelli

Text

Stejně rozpoznatelná a úspěšná jako práce jeho předchůdce Herberta Mattera byla i Vignelliho reklama, ceníky a snaha o budování značky, které společnosti Knoll vtiskly mezinárodní grafickou identitu, jež se stala standardem v oboru. Massimo Vignelli jednou popsal zakázku pro Knoll jako "nejzajímavější a nejpřínosnější" ve své profesní kariéře. Snad největším měřítkem úspěchu programu je rozsah, v jakém dodnes ovlivňuje veřejnou identitu společnosti.

Kromě toho Vignelli Associates přispěli do portfolia Knollu dvěma návrhy nábytku: židlí Handkerchief (navrženou společně s Davidem Lawem) a stolem Paperclip. V roce

2003 obdrželi manželé prestižní cenu za celoživotní dílo od Cooper-Hewitt National Design Museum.